Hé, hoorde jij het al?

Ik lanceer binnenkort mijn allereerste e-book

“Business Boost je Instagram”


De komende weken deel ik tips & tricks om jouw Instagram Business account te boosten. Op het einde van elke blogpost vind je de wachtlijst om je in te schrijven voor het e-book waar alle topics uitgebreider aan bod komen. Wees er als eerste bij tijdens de pre-order en geniet van een mooie korting! (€19,99 i.p.v. €29,99)

Afgelopen weken deelde ik sneak peeks uit “Boost je captions”, “Boost je sales” en “Boost je hashtags”.


Ben jij klaar om de kracht van Instagram onder de knie te krijgen om jouw business te boosten?

46% van het engagement op Instagram gebeurt via stories. Dagelijks kijken er 400 miljoen gebruikers naar verhalen. Een story strategie is dus de sleutel tot het uitbouwen van je bedrijf of personal brand.


INSTAGRAM STORIES

Instagram stories is het eerste wat je publiek ziet als ze de app openen. Zeer veel ondernemers maken hier al gebruik van om top of mind te blijven bij hun volgers. Door jezelf en jouw brand vaak te laten zien, blijf je altijd fris in het geheugen hangen bij potentiële klanten.

Heel concreet zijn Instagram stories een montage van foto’s en video’s dat slechts 24 uur te zien is. De perfecte tool dus om snel informatie te delen.

Over het algemeen gaan instagramgebruikers snel door de stories. Ze klikken er als het ware door en staan niet lang stil bij een verhaal. Denk dus aan manieren om in één oogopslag de aandacht van jouw volgers te vangen. Slaag je daar niet in, dan ben je in één klik terug weg vanonder de ogen van jouw kijker. Hierdoor verlies je de opportuniteit om te connecteren met je publiek.


Maar hoe creëer je stories waar alle ogen op gericht staan?

Enkele tips:

  1. Voeg stickers, polls of vragen toe aan je stories. Zo maak je het gemakkelijk voor je volgers om te reageren. Het is ook ideaal voor marktonderzoek.
  2. Voeg tekst toe om duidelijk te maken waarover je foto of video gaat. Het lettertype en de kleur stel je in naar jouw branding. Maak gebruik van meer dan één kleur zodat het goed opvalt bij je publiek.
  3. Maak gebruik van templates om op een consistente manier je branding terug te laten komen. Dankzij templates komen je stories niet rommelig over.


PRO TIP: Klinkt Canva je bekend in de oren? Via www.canva.com maak je eenvoudig je eigen templates op.


Waarvoor Instagram stories gebruiken?

Inhoudelijk zijn stories het best om snelle tips, behind-the-scenes en sneak peeks te tonen. Gebruik ze bijvoorbeeld als teaser om je Instagram posts te promoten of om een nieuw product of dienst in de verf te zetten. Denk eraan: het doel is om je volgers te laten connecteren. Maak het leuk en interactief!

Hier zijn enkele ideetjes:

  1. Deel tips & fouten om te voorkomen in jouw niche
  2. Deel een stap voor stap video
  3. Deel een video mini-training
  4. Stel vragen en doe polls
  5. Deel klantenreviews
  6. Vraag naar specifieke feedback via DM’s
  7. Promoot giveaways
  8. Deel je locatie en zet er een foto of video bij
  9. Ga live om een training te geven
  10. Ga live om een verhaal te delen
  11. Tease je publiek over iets dat eraan zit te komen
  12. Doe een challenge
  13. Deel een countdown naar een evenement
  14. Vraag aan je publiek welke content ze van je willen zien
  15. Promoot een nieuwe post of blogpost


Good to know!

Ga niet over the top met je stories! Probeer er geen miljoenen op een dag te maken. Volgers zullen hier zeer snel doorklikken en op die manier belangrijke informatie mislopen. Een goede regel is om 4-5 stories per keer te plaatsen. Mijn motto is: de streepjes bovenaan je verhaallijn mogen nooit puntjes worden.

Houd ook steeds in je achterhoofd dat je de volgorde niet kan wijzigen. Ze komen tevoorschijn in de opeenvolging waarin jij ze post!


Meer tips & tricks vind je in het e-book: “Business Boost je Instagram”.

Wil jij er als eerste bij zijn tijdens de pre-order en genieten van een mooie korting? Schrijf je hieronder in op de wachtlijst. Wees er snel bij, er zijn nog maar 44 plaatsen beschikbaar in pre-order! Deze opent op maandag 21 december.

Schrijf je in voor de pre-order!

    We respect your privacy. Unsubscribe at anytime.