Hé, hoorde jij het al?

Ik lanceer binnenkort mijn allereerste e-book

“Business Boost je Instagram”


Voor de laatste keer deel ik tips & tricks om jouw Instagram Business account te boosten. Deze tips en tricks kan je terugvinden in het e-book: "Business boost je Instagram". Op het einde van elke blogpost vind je de wachtlijst om je in te schrijven voor het e-book waar alle topics uitgebreider aan bod komen. Wees er als eerste bij tijdens de pre-order op maandag 21 december en geniet van een mooie korting! (€19,99 i.p.v. €29,99)


Afgelopen weken deelde ik sneak peeks uit “Boost je captions”, “Boost je sales”, “Boost je hashtags” en “Boost je Instagram Stories”.

En we gaan door! In deze blog vertel ik je hoe je jouw instagram account boost dankzij highlights!


Wat zijn Instagram Hightlights?

Highlights (of hoogtepunten) zijn in principe een groep opgeslagen IG stories.

Psst… eerst meer weten over stories? Lees het hier!

Je bundelt dus letterlijk verhalen en die verzameling wordt een highlight op je profiel. In tegenstelling tot een verhaal, blijft een hoogtepunt zichtbaar. Highlights gaan enkel weg als jij ze verwijdert, net zoals een post. Ideaal dus als je bloed, zweet en tranen steekt in prachtige stories! 


Wat plaats ik best in mijn highlights op instagram?

Wees selectief! Ga niet elke story die je maakt opslaan in je highlights. Blijf hier strategisch in. Deel de stories die een bepaalde informatie en waarde bevatten voor je publiek. Dit kan zijn:


1) Jouw aanbod:

Komt er een nieuwe potentiële volger op je profiel, dan wil die heel snel weten wat jij te bieden hebt. Een highlight waarin terug te vinden is wat je verkoopt of waarmee je hen kan helpen is heel handig. Zo blijven ze ook hangen op je profiel en hoeven ze niet per se door te klikken naar jouw website voor meer informatie. Bekijk deze highlight als je “aanbod” pagina.

Kortom: Hoe gemakkelijker je volgers zien wat je voor hen kan betekenen, hoe beter! Hiermee verkort je het koopproces.


2) Reviews, resultaten en transformaties:

Dit is een echte must-have! Wanneer iemand op je profiel komt, zoekt hij of zij resultaten en welke transformatie jij hen kan bieden. Ze willen zien wat ze kunnen verwachten van een samenwerking met jou.

Pro tip: Zorg ervoor dat je deze highlight regelmatig bijwerkt! Resultaten of reviews helpen je om mensen te overtuigen.


3) Stel jezelf voor:

Bekijk deze highlight als de “over mij” pagina op je website. Deel je verhaal en waarom jij met je eigen zaak gestart bent, jouw passie en jouw expertise. Volgers willen je echt leren kennen!


4) Bied je freebies aan:

Creëer een highlight waar je op een snelle manier jouw freebies (gratis downloads) groepeert. Deel de voordelen van je freebie en wat er allemaal inbegrepen is.

Wist je dat dit ook een goede manier is om je e-maillijst op te bouwen. Denk eraan om een link in je bio toe te voegen, zeker als je nog geen swipe-up functie hebt.


5) Promoot events:

Organiseer je een event? Wijd er een highlight aan voor extra promotie! Mensen zien graag behind-the-scenes van je werk en je zaak op zich.


6) Geef waarde door mini trainings:

Mini trainingen zijn een snelle manier om je expertise te laten zien en jezelf als een autoriteit neer te zetten in je niche. Creëer snelle, informatieve en tot actie leidende trainingen voor je volgers. Hierdoor kunnen ze snelle wins behalen in hun bedrijf. Dit zorgt ervoor dat je volgers je vertrouwen. Ze zullen sneller durven investeren in je producten.


Meer tips & tricks vind je in het e-book: “Business Boost je Instagram”.

Wil jij er als eerste bij zijn tijdens de pre-order en genieten van een mooie korting? Schrijf je hieronder in op de wachtlijst. Wees er snel bij, er zijn maar slechts 50 plaatsen beschikbaar in pre-order! Deze opent op maandag 21 december om 08.00 uur.

Schrijf je in voor de pre-order!

    We respect your privacy. Unsubscribe at anytime.