Geweldig nieuws!

Over enkele weken lanceer ik mijn allereerste e-book

“Business Boost je Instagram”


De komende weken deel ik tips & tricks om jouw Instagram Business account te boosten. Op het einde van elke blogpost vind je de wachtlijst om je in te schrijven voor het e-book. Wees er als eerste bij tijdens de pre-order en geniet van een mooie korting!


Deze week neem ik je mee in de wereld van Instagram Captions!

It’s time to boost your copywriting skills!


Verkopen zit in alle dagdagelijkse communicatie. Vergis je niet, het zijn heus niet enkel betaalde advertenties! Zelfs als je denkt dat je niet aan het verkopen bent, ben je er toch mee bezig. Je verkoopt altijd jezelf, jouw waarden en jouw visie.

Je promoot bijvoorbeeld jouw laatste e-book, blogpost of video zodat mensen je ontdekken. Misschien heb je een wachtlijst voor een aankomend programma of nieuw product. Al dat, en zelfs het schrijven van je captions, hoort bij verkopen!


Schrijf Instagram captions die verkopen!

Ik wil jou aanleren hoe je beschrijvingen opmaakt die omzetten in volgers én klanten.

Misschien hou je niet van captions schrijven, wil je niet pusherig overkomen en hou je niet van verkopen. Ik snap het. Maar zie het zo: Instagram, je volgers en het algoritme moeten jouw waarde herkennen en daar helpen woorden bij. Hoe mooi je foto’s ook zijn, de beschrijvingen zijn minstens even belangrijk.

Stel je korte, irrelevante of ellenlange, onleesbare captions op zonder call-to-actions, dan hou je de aandacht van volgers niet lang vast. De kans dat zij overgaan tot actie verkleint en daar kan jij zelf iets aan doen! Er is zoveel te vinden online, jij moet eruit springen!


Niet puur beelden

Instagram gaat niet meer puur om het delen van foto’s. Als je enkel een beeld post met een betekenisloze quote, haal je geen klanten binnen.

Jammer genoeg stromen de sales niet binnen dankzij een leuke selfie. Er zit natuurlijk een strategie achter de content die je post.


Lever een bepaalde waarde

In het begin startte ik met een leuke foto en bedacht dan een passende caption. Die methode heb ik volledig omgegooid! Nu denk ik eerst na over de waarde die ik wil bieden. Pas daarna bekijk ik welke foto aansluit bij wat ik te vertellen heb. Soms is dat een foto van mezelf, een quote of tips & tricks. 


Waarom zijn Instagram captions zo belangrijk?

  • Maak de leestijd zo lang mogelijk:

Instagram houdt zijn volgers graag lang op het platform. Het algoritme meet hoe lang mensen stoppen bij posts. Op die manier rankt het accounts waar gebruikers lang blijven stilstaan, een pak hoger. Goede captions met waarde betekenen meer tijd om te lezen én meer engagement voor jou.


  • Zorg dat je volgers met je meeleven:

Mensen leven mee met jou en wat je te zeggen hebt. Ze willen zich (onbewust) kunnen herkennen in jou. Stop je meer tijd en moeite in je woorden en je uitstraling, dan krijgen volgers het gevoel je persoonlijk te kennen. Hierdoor laten ze jou automatisch meer binnen in hun leven. Blijf steeds jezelf en zorg dat je on top of mind blijft bij je volgers. Authenticiteit is bij deze dus heel belangrijk.


  • Zet je expertise voorop:

Sommige mensen durven geen waarde delen op sociale media. Maar bekijk het op deze manier: als je al je waarde voor jezelf houdt, hoe weet iemand dan dat jij ze eigenlijk kan helpen? Je moet je ervaring en expertise op de voorgrond zetten! Als ik tips en tricks deel is het de bedoelding dat jij zoiets hebt van: “Aha, Gina weet nu ‘ns waarover dat ze praat se..”. Als ik geen gratis informatie, tips of tricks zou delen, zou je veeeeeel minder geneigd zijn om mij te vertrouwen. Mensen moeten denken: “wauw, als ik dit al gratis krijg, wat zou ik dan wel niet krijgen als ik ervoor betaal!”


  • Leid je volgers naar het einddoel, SALES BABYYY:

Zie jouw woorden als een gids. Vaak creëren we content, maar vergeten we volgers te leiden naar ons uiteindelijk doel (zoals bv. het downloaden van een gratis gids). Zorg er voor dat wie klant bij je wilt worden, ook weet hoe ze dit moeten doen.


Kortom, captions zijn net zo belangrijk als de visuals zelf! Daarom ga ik nog dieper in op dit luik in mijn Business Boost je Instagram e-book. Ik deel er met jou mijn stappenplan voor het opstellen van captions die verkopen. En geloof me, het is GOUD waard!


Wil jij er als eerste bij zijn tijdens de pre-order en genieten van een mooie korting?

Schrijf je hieronder in op de wachtlijst. Er zullen slechts 50 plaatsen beschikbaar zijn in de pre-order! 


P.S. Wat vinden jullie van de cover? Laat het me weten op Instagram: @ginapeetersfotografie

Schrijf je in voor de pre-order!

    We respect your privacy. Unsubscribe at anytime.